سفارش تبلیغ
صبا ویژن

 

عباسعلی فارسی


      

عباسعلی فارسی

ادامه مطلب...


برچسب ها : عکس نوشته جالب  ,

توسط : |   نظر بدهید
      

مردى را فیل مستى در پشت سر بود او مى‏ گریخت و فیل از دنبال او شتافت تا اینکه به او رسید آن مضطرب شد و خود را در چاهى آویخت و چنگ زد بدو شاخه که در کنار چاه روییده بود.

پس ناگاه دید که در اصل آنها دو موش بزرگ که یکى سفید است و دیگرى سیاه مشغولند بقطع کردن ریشه ‏هاى آن دو شاخ پس در زیر پاى خود نظر کرد، دید چهار افعى سر از سوراخ‏هاى خود بیرون کرده‏ اند چون نظر به قعر چاه کرد دید اژدهایى دهان گشوده است که چون در چاه افتد آن را ببلعد چون سر بالا کرد دید که در سر آن دو شاخ اندکى از عسل آلوده است.

پس مشغول شد بلیسیدن آن دو عسل و لذت و شیرینى آن عسل او را غافل نمود از آن مارها که نمى‏ داند چه وقت او را خواهند گزید و از مکر آن اژدها که نمى‏ داند حال او چون خواهد بود وقتى که در کام او افتد.

این خلاصه داستان بود:  اما تفسیر آن چاه دنیا است که پر است از آفتها و بلاها و مصیبتها و آن دو شاخ عمر آدمى است و آن موش سیاه و سفید شب و روز است که عمر آدمى را پیوسته قطع مى‏ کند و آن چهار افعى اخلاط چهارگانه ‏اند که به منزله زهره اى کشنده ‏اند سوده و صفرا و بلغم و خون که نمى‏ داند آدمى که در چه وقت به هیجان مى ‏آید که صاحب خود را هلاک کند و آن اژدها مرگ است که منتظر است و پیوسته در طلب آدمى است و آن عسل که دل باخته او شده بود و او را از همه چیز غافل نموده بود لذتها و خواهشها و نعمتها و عیشهاى دنیا است‏.

یک شخص زاهد و متقى ممکن نیست هم از تمام لذتهاى دنیا بهره ببرد و هم نعمتهاى آخرت را برسد.

هر کس که هواى کوثر دارد                             باید دل از مهر و جهان بردارد

گر مهر و جهان خواهى و کوثرطلبى                  محض غلط است خوشه یکسر دارد

پی نوشت :

1- منازل الاخره ص 135




برچسب ها : حکایت  ,
توسط : |   نظر بدهید
      

عباسعلی فارسی

طبق آیه 53 سوره زمر، همه گناهان بخشیده می‌شود، امّا طبق آیه 48 سوره نساء جز شرک همه گناهان بخشیده می‌شوند؛ این دو کلام چگونه قابل جمع است؟

خداوند در سوره زمر آیه 53، می‌‌فرماید:«قُلْ یَا عِبَادِیَ الَّذِینَ أَسْرَفُوا عَلَى أَنْفُسِهِمْ لا تَقْنَطُوا مِنْ رَحْمَةِ اللَّهِ إِنَّ اللَّهَ یَغْفِرُ الذُّنُوبَ جَمِیعًا إِنَّهُ هُوَ الْغَفُورُ الرَّحِیمُ ؛ بگو: اى بندگان من که بر خود اسراف و ستم کرده ‏اید! از رحمت خداوند نومید نشوید که خدا همه گناهان را مى‏آمرزد، زیرا او بسیار آمرزنده و مهربان است‏».

 

 

 

ادامه مطلب...


برچسب ها : مذهبی  ,

توسط : |   نظر بدهید
      


مناسک حج برای به تصویر کشیدن اجماع بزرگ مسلمانان بسیار مهم است و شکی درآن نیست. اما این اهمیت تا کجاست؟ تاجایی که حجاج ایرانی هر توهین و هر جنایتی را بپذیرند؟ غیرتمان را زیر پا بگذارند؟

از همه این ها که بگذریم می بینیم وهابی های عربستان سعودی و خاندان آل یهود چگونه با پول هایی که از جیب همین زوار جمع می کنند، به کشور های مسلمان وحشیانه حمله و از تروریست ها حمایت می کنند.

مگر کعبه چیست؟ کعبه یک سنگ نشان است که ره گم نشود حاجی احرام دگر بندببین یار کجاست. وقتی تو کشورمون این همه جوون هستند که مشکل ازدواج دارند چرا این پول رو بریزیم تو جیب وهابی ها؟ چرا دست یک جوون رو نمیگیرم تا ایمانش کامل بشه؟ این رو خدا بیشتر می پسنده یا حج رفتن؟

دیشب گرسنه بود ، دختری که مُرد، چه آسان به خاک پس دادیمش و همسایه اش زیارتش قبول... دیشب از سفر رسید، مکه رفته بود!


برای دریافت اندازه اصلی بر روی عکس کلیک کنید





برچسب ها : تدکر  , عکس -مذهبی  ,
توسط : |   نظر بدهید
      
   1   2   3   4      >