سفارش تبلیغ
صبا ویژن


هو الرحمن


 


این روزها وقتی به فضای مجازی سر می زنید، شاهد اضافه شدن روزافزون تعداد غلط ­های املایی هستید. ناراحت­ کننده­ است که چرا یک فارسی­ زبان؛ حتی نمی ­تواند شکل درست کلمات زبان خویش را بنویسد؟!


 


 شاید بتوان موارد زیر را ازجمل? عوامل آن دانست:


 



 


1. کتاب نخواندن یا ضعف در مطالع? کتاب 


مهم­ ترین علت، کتاب نخواندن است. هرچند بعضی از کتاب­ ها خود، اشتباه املایی دارند؛ ولی حجم بسیاری از کلمات آن­ها درست نوشته شده است. یکی از فواید مطالعه، آشنا شدن چشم با شکل صحیح کلمه ­هاست. همین آشنایی با کلمه­ ها از اشتباه نوشتن جلوگیری می­ کند.




2. عجله و فراموشی


در خیلی از موارد، فرد شکل صحیح کلمه را می ­داند؛ ولی عجل? در تایپ و نوشتن یا فراموش کردن شکل صحیح  کلمه، باعث اشتباه آن شده است؛ بنابراین اگر سعی شود قبل از نهایی کردن نوشته، یکبار متن را با دقت بیشتری خواند، به­ راحتی می­توان از اشتباه ­نویسی جلوگیری کرد.


  باید دقت داشته باشیم که غلط نوشتن بعضی از کلمه ­ها باعث تغییر معنای کلی جمله شده و چه­ بسا باعث سوءبرداشت و حتی توهین و بی­ احترامی به مخاطب می­ شود.




3. ترس از پرسش و تحقیق


ممکن است فرد مطالعه داشته و متن را نیز بادقت خوانده و بررسی کرده باشد؛ ولی در درست بودن کلمه به­ هر علت تردید کند و به­ خاطر ترس از پرسیدن یا متهم شدن به بی­ سوادی، به ­دنبال شکل صحیح کلمه نگردد. برای رفع این مشکل، کافی است جست ­وجویی در کتاب­ های لغت و یا در فضای مجازی و سایت­ های مطمئن صورت گیرد.




4. معلم آگاه یکدیگر باشیم


پیشنهاد و راهکار عملی این است که در رفع این غلط­ نویسی­ ها­ معلم آگاه یکدیگر باشیم. در خیلی از موارد، یک تذکر و یا یک یادآوری ساده، اشتباهی را اصلاح کرده و از ادام? آن جلوگیری می­ کند. برای رعایت این بند، دو نکته را حتماً رعایت کنیم:


  


   1. حفظ حرمت و آبروی اشخاص و پرهیز از هرگونه تمسخر؛


     2. آگاهی و اطلاع کامل فرد تذکردهنده از شکل صحیح کلمه.


 


 


 


 


    همیشه این نکته را به یاد داشته باشیم:


* یکی از راه­ های احترام گذاشتن به زبان فارسی، درست نوشتن آن است.


 


ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ


 


+ سرچشمه : فارسی یاد



توسط : |   نظر بدهید
      

بسم الله الرحمن الرحیم

 

 

 

یک سوال شرعی !

 

حکم ِ نماز ِ دلی که پای پنجره فولاد نماز می خواند ؛

 

ولی تنش ! 

 

یک شهر دور ...

 

چیست ؟!

 

شکسته است یا کامل ؟!

 

 

 

حکم ِ نمازی که دل به پای پنجره فولاد می خواند و همان میان می شکند چیست ؟!

 

باطل است یا ... ؟!

 

 

 

...

 

 

 

 

 

 

ـــــــــــــــــــــــ

 

 

 

+السلام علیک یا علی بن موسی الرضا المرتضی السلام علیکم و رحمه الله و برکاته

 

 

 

+ جواب داده بودن شکسته است چون مهم دل ِ آدمه که کجاست !! ولی کامل باید باشه چون پیش ِ آقای ِ مهربانی ها وطنه آدمه ... تهشم زده بودن معلوم نشد چی شد ! 

 

 

 

التماس دعا

 

خیلی

 

زیاد

 

 

 

یاعلی .....




برچسب ها : معصومین  ,
توسط : |   نظر بدهید
      


پایان بد سریال های ایرانی


یادش بخیر زمانی که دانش آموز بودیم ، همون موقع ها که تکلیف شب چزء لاینفک برنامه های آموزشی مدارس بود و قرار بود همین مشق،  لذت هرچی تعطیلات هست از دماغ دانش آموز دربیاره ، دفتر مشقامون از بس در حال نوشته شدن بود صفحه های آخرش دیگه حرصمون را در می آورد و دوست داشتیم زودتر تموم بشه تا دفتر جدید و نو برامون بخرن واسه همین دفترمون را میدادیم دست برادر خواهر کوچکترمون تا خط خطی کنن و ما زودتر خلاص بشیم از دست دفتر قدیمی و...


این خاطره را گفتم تا برسم به موضوع فیلمهای و سریالهای تلویزیونی و قسمتهای آخر سریالها که واقعا حرص درآر و کلافه کننده از آب در می آیند مثل همون صفحات آخر دفترهای مشق دوران کودکی


اخیرا چند سریال تلویزیونی همچون حانیه ، همه چیز آنجاست و گذر از رنجها که مخاطب خوبی هم برای خود دست و پا کرده بودند و ساعتهای دلنشینی را برای تماشاگرانشان در شبهای طولانی زمستان رقم زده بودند به پایان رسیدند و بلا استثنا همه اشان هم قسمت آخرشان بسیار بد و کسل کننده به پایان رسید


ظاهرا کارگردانان محترم هم ساخت قسمت آخر سریالشان را دست بچه های تدارکات یا بچه های آبدارخانه میدهند و آنها هم به سلیقه خودشان سریال را خط خطی میکنند و ذهن تماشاگر را هم


واقعا نگاهی گذرا به اکثر فیلمها و سریالهای ایرانی این مطلب را در ذهن متبادر میسازد که تماشاگر به راحتی میتواند حدس بزند چه اتفاقی قرار است بیفتد و پایان سریال چه خواهد شد همانگونه که در بین مردم رایج است که میگویند آخر فیلمهای ایرانی عروسی هست و همه چیز به خوبی و خوشی به پایان میرسد


 


توسط : |   نظر بدهید
      

 شهادت دختر گرامی پیامبر اکرم صل الله علیه و آله، بلند مرتبه ترین بانوی دو عالم، حضرت فاطمه سلام الله علیها در مسیر حمایت از حریم ولایت امیرالمومنین به عنوان سندی ماندگار بر غربت و مظلومیت ایشان در تاریخ ماندگار خواهد ماند.

 

هنگام ازدواج حضرت امیر و حضرت زهرا، رسول خدا صل الله علیه و آله فرمودند: علی جان برای مهر چه داری؟ ایشان عرض کرد: شمشیر، مرکب، و سپر. حضرت فرمود: شمشیر و مرکب را برای جهاد لازم داری، سپر را بفروش. از آن روز نُه سال گذشت که فاطمه سپر ولایت گردید و برای بیان مظلومیت امام، اثبات امامت و فضائل حضرت کوشید و در نهایت در حادثه هجوم به خانه امام همه زخم‌ها بر بدن بانو نشست.




برچسب ها : ایام فاطمیه  ,
توسط : |   نظر بدهید
      

کسی سمت در دوید، دلم شور می زند
آتش به در رسید، دلم شور می زند

 

شب بود بک جماعت ظالم به پشت در
آتش به آسمان زبانه کشید، دلم شور می زند

 

آخر به پشت در، یاس پیمبر(ص) آمده است
خدا ناله زهرا(س) شنید، دلم شور می زند

 

پهلوی فاطمه (س) شکستند ظالمان به کین
ای وای قامت علی خمید، دلم شور می زند

 

بعد از حکایت در و دیوار و میخ در
آیا که قلب محسن او می تپید؟ ، دلم شور می زند

 

در راه یاری مولا پرش شکست
بی بال و پر شد شهید، دلم شور می زند

 

هر سال فاطمیه که از راه می رسد
از ماتمی که دید، دلم شور می زند


در سوخته خانه حضرت زهرا (س)





برچسب ها : مذهبی  , ایام فاطمیه  ,
توسط : |   نظر بدهید
      
<      1   2   3   4   5   >>   >